Thursday, March 20, 2014

Tak jste si mysleli, e v dob sd len ch a snadno dostupn ch servisn ch datab z se st en tachomet


Tak jste si mysleli, e v dob sd len ch a snadno dostupn ch servisn ch datab z se st en tachometr t k nanejv patn ctilet ch vyl tan ch bavor k ? Bohu el m ete nalet t i se z novn octavi !
St en tachometr je v n t ma. Letit pran ov n autobazar i dovozc za tento typ podvodu by jist bylo inn j , kdyby trochu neplatilo, e lid chce b t klam n. Podvod, kter lid cht j Dokud bude dost lid , kte cht j BMW, ale maj na n j jen sto tis c korun a z rove akceptuj nanejv 120 000 najet ch kilometr , budou se tachometry st et. Takov lid ani moc nep traj , kolik m auto opravdu najeto. Sami v d , e dvojn sobnou stku na opravdu m lo ojet BMW po prvn m majiteli zkr tka nemaj . Dokonce ani necht j sly et, kolik je budou st t opravy. drea Maj prost sv j sen a odm taj se z n j probudit, vysv tluje Ji Sklen , b val zku en prodejce v n kolika bazarech, kter ji byl pom ry na esk m trhu ojetin tak znechucen, e si v Beroun otev el obchod se zbran mi a m e dnes mluvit naprosto drea otev en . Setkal jsem se se situac , e si mlad z kazn k sto en tachometru na zcela nere lnou cifru dokonce objednal. Byla to jeho podm nka, aby si auto koupil. Pak vyplynulo, e n kup postar ho mercedesu financoval otec, kter by po zen vozu s 270 000 km na tachometru neschv lil a tla il syna do z novn fabie. Kdy v ak na po tadle sv tilo 68 000 km a vymyslela se p kn historka o p novi, co si koupil mercedes a z hy zem el, pen ze za estiv lcov turbodiesel bez probl m vydal. A taky si pamatuju na z kazn ka, co koupil opravdu hezk VW Passat se 180 000 kilometry. Jako prvn v c ho jel nechat sto it, aby se mu pr kamar di nevysm vali, popisuje eskou bazarovou realitu. Automobilky se zat m neshodly drea na obran proti st en tachometr Souhlas me, e polovina drea kupuj c ch si o sto en tachometr svou lehkov nost minim ln koleduje, nebo s n m dokonce po t . J v m, e na lep auto nem m, ale nemus to v d t ka d , koho vezu, k si takov lov k. Nav c esk venkov ije se stigmatem kody 120, kter byla po 150 000 km zral do rotu. A nahl tak i na n sobn odoln j modern ojetiny, dod v op t Jirka Sklen , k n mu dnes p lka lid do obchodu chod pro zbra a druh p lka pro rady o koupi ojetiny, drea tak e st le plat v tomto sm ru za autoritu. Tutovka, kter n m utekla Pokud te s otev en mi sty z r te, e se snad chyst me h jit podvodn ky, zadr te! Naopak chceme upozornit, e doslova brut ln sto en tachometry syst mov haj i na toho, kdo si o dn pr vih nekoleduje drea a naopak se p i v b ru ojetiny chov maxim ln zodpov dn . Jako nejmenovan ten , kter se na n s obr til se sv m probl mem. Na n kupu octavie jsem nehodlal et it, a tak jsem na internetu zadal heslo P edv d c vozy koda. Hned naho e mi vysko ila firma Kup KODU.cz. Zajel jsem do Litv nova a byl nad en. V echna auta v ist hale, velik loga kody, opravdu jsem si myslel, e kupuji p edv d c v z z N mecka. Jak bylo moje p ekvapen , kdy jsem se p ijel doma pochlubit kamar dovi automechanikovi, kter mu k ud van mu po tu kilometr 44 200 dost v c nesed lo t eba kondice brzd, stav p edn n pravy (z ejm my leno silentblok ), a hlavn na n j po sund n spodn ho krytu vypadl zapomenut t tek s datem posledn ho servisu p i stavu 210 000 kilometr ! To nezjist ani Cebia Zat mco u desetilet ho mercedesu by se ka d divil, kdyby m l najeto jen 40 000 km, u t let octavie je to pro mnoh dokonce pravd podobn j , ne kdyby m la 170 000 km. Pr v tolik m ve skute nosti najeto octavia drea na sn mc ch. Jeliko v N mecku nenav t vovala zna kov servis, neexistuj z znamy v datab zi. I programy sdru uj c data ojet ch vozidel jako t eba Cebia jsou zde bezmocn . Ty vid a prvn dovozovou technickou. Auta star ty let absolvuj technickou kontrolu u v N mecku a p i n se stav kilometr tak zapisuje. slo karoserie (VIN) je zde v ak z konem stanoveno jako osobn daj, tak e jej Dekra i TUV nemohou nikomu poskytovat(ani Cebii).
  ten zavolal zp t prodejci, kde mu ale tvrdili, e to nen mo n a lid jsou zlomysln . e mi ho tam pr n kdo schv ln hodil. e pr v echna auta prov uj ve zna kov m servisu kody a a to klidn ud l m tak . V servisn datab zi v ak je z znam a z ech za dva roky, co auto jezdilo v N mecku, v bec nic. P ej mac technik si mysl , e m najeto v c, ale nejezdilo do zna kov ho servisu, tak e mi nic p semn d t nem e. Pora te mi, co m m d lat. V dy auto s dv ma sty tis ci kilometr by st lo o sto tis c m , ne kolik jsem zaplatil j , ho ekoval ten . Za t i dny v ak do el do redakce dal e-mail: Tak mi kamar d, co mluv v born n mecky, zavolal do servisu, jeho slo jsme na li na t tku. Tam byli velice ochotn a p semn potvrdili, e auto u nich skute n bylo, kdy m lo najeto 210 000 km. Dal jsem to prodejci, kter mi vr til pen ze a kal, e ho asi museli podv st v N mecku a e jim tam v z zp t po le. Mysl m si svoje, ale to je jedno, pen ze m m zp t. A pros m,

No comments:

Post a Comment